29 Ekim 2010 Cuma

İslam'da Evlilik ve Aile Hayatı - İmam Gazali

elimdeki bu kitabı okuyup bitireli epeyce bir süre oldu ama hakkında yazmaya ancak fırsat bulabiliyorum..

herşeyden önce şaşkınım.. çünkü ben imam-hatip lisesi mezunuyum, ve aslına bakarsanız şimdiye kadar hayatmın her döneminde dini mevzularla içiçe oldum.. buna rağmen kitabı okurken, İmam Gazali gibi büyük bir İslam aliminin yazdığı bu eserin kimi kısımlarına o kadar yabancı hissettim ki kendimi, sorgulamak zorunda kaldım birçok şeyi..

evliliğe fazilet ve ibadet penceresinden bakan zatlar, ölüm döşeğinde dahi olsa rablerinin huzuruna nikahsız gitmemek için nikahlanmak isteyecek olan Allah dostları ve daha bir kaç şey.. aklım almıyor.. kendime bakıyorum, onlara bakıyorum.. dağlar ne ki arada evrenler kadar fark var neredeyse..

algımız, bakış açımız ne kadar da değişmiş diye düşünüyorum.. tamam alim zatlar gibi yaşayamayız elbette, ama yaptıklarını duyunca garip de gelmemeli insana.. takdir ve hayranlık hisleriyle bakabilmeli, şaşırmamalıyız.. ama belki de sadece bende böyle olmuştur.. belki sadece benim bakış açımda bir zayıflık var.. belki başka okuyucular hiç şaşırmamıştır okurken.. bilmiyorum..

kitabı yine de tavsiye ediyorum tabii ki.. ama tek başına yeterli bilgi vermiyor.. daha güncel ve daha geniş kapsamlı kitapları da okumak lazım.. ben de tavsiyelere açığım bu konuda.. önerilerinizi okumaktan memnuniyet duyarım.. 

muhabbet ile efendim..

4 yorum:

  1. hosgeldin a.y,

    öncelikle yorumunuzun benim icin ne kadar kiymetli oldugunu belirtmek isterim.. bütün yazdiklarim icinde en cok yorum bekledigim ve fakat kimsenin yazmadigi bir kayitti..

    zaten yazimda da belirtmistim, belki sadece ben bu kadar sasirmisimdir diye.. evlilikle ilgi okudugum ilk kitapti, ve ilk kez karsilasiyordum böyle bir yaklasimla.. biraz daha okumam ve tefekkür etmem lazim bu konuda.. ben zaten onlar gibi yapamam, istedigim sadece bakis acimi düzeltip o büyük zatlarin evlilige olan yaklasimlarini anlayabilmek..

    eger kitap tavsiyeniz de olursa cok ama cok memnun olurum.. Rabbim evliliginizi huzurlu ve mutlu bir sekilde sürdürmeyi nasip etsin..

    tekrardan Allah razi olsun yazdiginiz icin.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. tesekkürler a.y., bakicam insaallah bu kitaba.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Son yazına yorum yapıyordum ki kitabın resmini gördüm. En sevdiğim alimlerden İmam Gazali, en çok ilgimi çeken konulardan evlilikle ilgili kitap yazmış diye derhal tıkladım tabi. Ama çok tatmin etmemiş seni gördüğüm kadarıyla. İslam'da evliliğin nasıl olması gerektiğini anlatıyor mu? Yoksa büyüklerin evliliğe bakış açısı mı ele alınmış sadece?

    YanıtlaSil
  4. anlatiyor Deryacim, kitap 3 bölümden olusuyor.. öncelikle evlilikle ilgili genel bilgiler.. faydalari afetleri vs., sonra nikah.. kadinda ve erkekte aranmasi gereken özellikler.. en son olarak da evlilikte uyulmasi gerekenler ve eslere düsen vazifeler..

    tatmin olmadim degil aslinda.. ama oldum da diyemiyorum iste.. feminist olmadigimi düsünüyorum ama, böyle eski alimlerin eserlerini okudugumda bir feminist cikiyor icimden sanki ;) kitabi doyurucu bulmamamin sebebi ise, cok ince olmasi.. kisa kisa konulara deginmis olmasi..

    elbette ki yine de okumak lazim.. böyle büyük bir alimin eseri bu konuda atlanmamali ;)

    YanıtlaSil