18 Ekim 2010 Pazartesi

Bir Gün - David Nicholls


'Ah, Tanrım! Korkarım ki umduğumu bulamadım!!!'

kitabı daralmış bir ruh hali içinde bitirip kenara koyduğumda tam da bu cümleyi kurdum işte..

öncelikle, bana yukarıdaki cümleyi kurdurtmaya vesile olan tercüme sağolsun,  türkçe dublajlı amerikan filmelerindeki hiç sevmediğim o sesler ve berbat vurgu ve tonlamaları, sık sık kulağımda çınladı, beni de epey bir bunalttı.. merak ediyorum acaba almancasını okusam almanca dublaj mı çınlardı kulağımda????

kitap reklamında çok abartılmış, bu kadar çok övülünce ister istemez beklentileriniz yükseliyor, ve okuyunca   -ben de olduğu gibi- umduğunuzu bulamayabiliyorsunuz . mesela kitabın kapağında 'enfes bir aşk hikayesi' yazıyor, ama ben kitapta aşk bile göremedim.. başka bir şeydi o, aşk diyemem.. bizim kültürümüzle yetişen hiçbir kimsenin de diyeceğini zannetmiyorum..

çok gerçekçi bir romandı.. hayranlık uyandıracak olağanüstü hiçbir şey yoktu.. karakterleri çok güzel anlatmış, o kadar ki, ileride mutlaka hatırlayacağımı düşünüyorum.. yani gerçek hayatta benzer davranışlar gördüğümde 'aynı Dex' veya 'tıpkı Em' derim muhtemelen..

dikkatimi çeken bir diğer şeyse, yazar duygusallıktan sanki bilerek uzak durmuş.. o kadar çok fırsat vardı ki, duyguları harekete geçirip, okuyucuyu gözyaşına boğacak.. ama o abartılı ve ağdalı bir dilden sanki özellikle kaçmış ve öyle basit anlatmış ki zaman zaman hayret ediyorsunuz..

kitap bir yorumda dediği gibi 'iyi bir sosyal ingiliz romanı', iki kişinin hayatının çevresinde dönen.. çok fazla gerçekçi ve bence iç karatıcı da olan.. enfes bir aşk hikayesi beklemeden, kitaba bu açıdan bakılırsa, hayal kırıklığına uğramadan beğenerek okunabilinir..

muhabbet ile..

4 yorum:

  1. Harika bir kitap gercekten. Kitap yorumlarınız çok güzel. Sitemizde yazar olarak kitap paylaşımlarınızı yazmak ister misiniz?

    YanıtlaSil
  2. öncelikle sayfama hosgeldiniz..

    yorumlarimi begenmenize gercekten cok sevindim ve de cok sasirdim.. kesinlikle iddiali olmadigim bir konuydu.. nasil olur bilmiyorum.. sartlariniz neler vs. hicbir bilgim yok.. daha detayli bilgilendirirseniz, nasil isliyor sistem bahsederseniz cok memnun olurum..

    saygilar..

    YanıtlaSil
  3. çok merak ediyorum bu kitap marketlerde yazan yorumları kim yazıyor sizin gibi kitabı onların abartılı yorumlaraına karşın aldım başladım ama bir türlü kitabı elime alasım gelmiyor verdiğim parayada kıyamıyorum ehh biraz daha sürünsün bakalım elimde...

    YanıtlaSil
  4. sayfama hosgeldin tugbacigim,

    ben "kayip gül" romanindan sonra artik bu kitaplara yazilan yorumlarin olumludan ziyade olumsuz etki yaptigini düsünmeye basladim.. yorumlari okuyunca beklentiniz yükseliyor, cok cok iyi birsey hayal ediyorsunuz.. dolayisiyla hayal kirikligina ugrama ihtimaliniz artyor.. ve bu ihtimal genelde gerceklesiyor..

    mesela kayip gül'ün de bir gün'ün de genel olarak yorumlarina bakarsak beklenilenin bulunmadigi öne cikiyor.. halbuki beklentisiz ve yönlendirmesiz okusan belki cok begeneceksin..

    bu simdi yazacagim özellikle bir gün icin gecerli, güzel kitap aslinda, cok gercekci.. günümüz iliskilerinin basarili bir yansimasi.. ama yorumlar sayesinde, (iste ah o yorumlar:)), böyle iki sayfa pespese yazilinca insan daha büyülü birsey bekliyor ama, o kadar da degil..

    bakalim begenecek misin. ben de merak ettim simdi :)

    YanıtlaSil