28 Ocak 2011 Cuma

'Ey insan nedir seni lütuf sahibi Rabbinden uzaklastiran?' demis ve birakmisim neredeyse bir hafta önce.. bu bir hafta boyunca bu soruyu düsünmeye calistim.. cevaplar aradim kendimce.. 'nefs, seytan ve dünya zevkleri' kaynak tabii ki.. ama bu tuzaklara düsmemek icin daha somut seyler de bilmek gerekiyor.. bu tuzaklar hangi kiliklarda karsimiza cikiyor? cünkü öyle görünmezler ki, bu soruyu düsünürken bile alip seni götürüyor baska yerlere..

genclik calismalarinda bulunmaya calistigimi yazmistim profilime, bu calismalara yönelik bir egitim kursuna katiliyorum.. her gidisimizde 'nefis terbiyesi ve kisisel gelisime' yönelik ödevler aliyoruz.. bir sonraki ay bu ödevleri degerlendiriyoruz.. bir seferinde ödevlerden biri '5 dakika boyunca dogayi izleyerek Allah' i tefekkür et' ti.. bir sonraki ay bu konuyu konustugumuzda herkes, ve istisnasiz herkes bu 5 dakikayi doldurmakta ne kadar zorlandigindan bahsetmisti.. düsünebiliyor musunuz sadece 5 dakika.. internette dolasirken, tv veya film izlerken, sevdiklerimizle vakit gecirirken saatlerin nasil gecitigini anlamazken, 5 dakikayi 'yaradanimiz' a odaklanarak O'nu düsünerek geciremiyorduk.. birden bambaska düsüncelere uyaniyorduk ve daha sürenin dolmadigini farkediyorduk.. dünya ki sarmis her yanimizi.. koca koca billboardlarla 'zihnin bos kalmasin' diye haykiriyor sokaklar.. her yerde insani, önce kendinden sonra da Rabbinden uzaklastiran tuzaklar.. Rabbimiz ki en büyük lütuf sahibi.. hissetigimiz tüm hazlari yasatan.. anbean bizi ikramlariyla donatan.. agrimayan her yanimizi, mutlulukla gecen her animizi borclu oldugumuz makam..

öyle bir soru ki herkesin kendisine sormasi, ve yine kendi cevabini bulmasi gerekir.. tabii eger oyuncaklarla oyalanarak ömür tüketmek istemiyorsak..

cumaniz mübarek olsun..
muhabbet ile efendim..

2 yorum:

  1. haklısın yine. ve katıldığın çalışmalar ne güzel. öyle işte gündelik hay huy içinde özünü unutabiliyor insan. ve durup da ince şeyleri anlamaya kimselerin zamanı yok.

    bu konularda yazıyorum ben de. belki okuyorsun, bilmiyorum. kişisel gelişim de yazıyorum. benzer 3 yazı yazdım bu konularda. senden başka sen yok ki, yırtılırcasına ve fal.

    kendine iyi bak. ne iyi insansın sen.

    YanıtlaSil
  2. deepblueeagle,
    teveccüh etmissin.. o senin iyiligin inan, "mümin müminin aynasidir" ne de olsa :)
    evet katildigim kurs gercekten cok güzel, önümüzdeki haftasonu da var, iple cekiyorum su an :)
    senin blogunu takibe almistim ben zaten.. ama o yazilarini henüz okumadim, merak ettim, okurum insaallah en kisa zamanda :)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil