11 Aralık 2011 Pazar

kısa kısa 2011 kitapları - I

aslinda onca emek verilen kitaplari tek bir cümlede yargilamayi cok acimasizca bulup biraz vicdan azabi ceksem de, bu yil okuduklarimi kisaca hatirlayip, bende biraktiklari izleri paylasmak istedim..
elbette hepsi hakkinda cok daha detayli söyleyeceklerim de var, ama uzatmak istemiyor ve kisaca geciyorum efendim :)





1. Aşk - Elif Şafak: çok güzel cümleler ama bir de Şems'le alakalı çok absürd bir kaç şey kaldı aklımda -> 6/10

2. Firarperest - Elif Şafak: denemeler güzeldi, özellikle yazarların dünyasıyla alakalı yazdıklarını ilgiyle okumuştum -> 6/10

3. Eşimin Eşi Yok - Sema Maraşlı: isabetli konular üzerine keyifli hikayeler yazmış sema maraşlı, severek okudum -> 7/10

4. Eşimle Tanışmayı Unutmuşuz - Sema Maraşlı: bir önceki yorumum bu kitap için de geçerli :) -> 7/10

5. 40 Adımda Muhabbet Olsun - Sema Maraşlı: hikaye değil, 40 tane öneri ve açılımları mevcut kitapta, yine yararlı noktalara değindiğini düşünüyorum -> 7/10

6. Davetçi Eğitimi ve Ahlakı - Abdülhamid Bilali: kesinlikle çok güzel ve faydalı bir kitap, özellikle de islami çalışmalarda bulunan kişiler için göz ardı edilmemesi gereken bir eser  -> 9/10

7. Mein Kleiner Orangenbaum (Şeker Portakalı) - Vasconcelos: işte bu en favori kitaplarımdan :) ikinci okuyuşumu almanca yapmak istedim ve kesinlikle daha çok beğendim :) ->10/10

8. Muz Sesleri - Ece Temelkuran: yine bolca altı çizilecek cümlesi, farklı ve güzel bakış açıları olan bir kitap.. ancak roman tekniği açısından çok da başarılı olmadığını düşünüyorum -> 7/10

eveet.. yilin ilk ceyregine bu kitaplar sigmis.. fotografta Ask kitabinin olmadigini farketmissinizdir, cünkü coskunsel'de misafirliktedir kendileri :) o nasil bulacak bakalim, merak ediyorum..

bir de, su an her kitap icin 'keske sunu da ekleseydim' diye beyin firtinasi yasayip kivraniyorum ama dayaniyor, eklemiyor ve yaziyi bitiriyorum :)

devami haftaya insaallah :)

muhabbet ile..

10 yorum:

  1. Sadece yılın ilk çeyreğine mi sığdırdın bunları? harikasın:) güzel kitaplarmış, tavsiyelerin için teşekkürler, devamını bekliyoruz merakla:)

    YanıtlaSil
  2. merhabalar eren,

    teveccüh etmişsin, beğenmene sevindim :) devamı gelecek inşallah :)
    samimi yorumun için ayrıca teşekkürler.. muhabbetle..

    YanıtlaSil
  3. masallah,supersinnnn...senin su kitap okuma sevdani kiskanmiyor degilim hani:(
    daim olsun ins...

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim canıımm :) kıskanılacak kadar değil ama idare eder.. darısı başına inşaallah :)

    YanıtlaSil
  5. tavsiyeler icin tskrlerrr :) hemen yaziyorum bir kenara yakinda kitap fuari var :)

    YanıtlaSil
  6. rica ederim butterfly :)

    ah evet duisburg kitap fuari, hani benim gidemedigim ve sana imrendigim :) tadini cikar insaallah :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Mimlendin cheryblossom tarafımca :)
    Blogumda ayrıntıları..

    YanıtlaSil
  8. tesekkürler NüHa :)
    görmüstüm ancak, inceleyip cevap yazamamistim.. simdi hemen bakiyorum tekrar :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Elif Safagin Ask kitabi..
    Su her yerde allandira ballandirila anlatilan kitap..
    ilk okudugumda bende büyüsüne kapilmistim sanki..
    ama sebepsiz bir kac konu itiyordu beni o kitaptan.
    Semsle ilk tanistigim dönemlerdeydi, ardindan hic hos bir hatira birakmamisti yüregimde.
    Sonra bir Kitap fuarinda Sinan Yagmurun "Askin Gözyaslari" tutusturuldu elime.
    iyiki de tutusturulmus, tutusturandan Rahman razi olsun.
    Okudum, okumakla kalmadim, kitab'in kendine, icerigine ve Rahmana beslenen o Aska asik oldum..
    Sonra Elif Safagin kitabina baktim da, dedim ki kendi kendime, sayin Elif hanim cok mu ayip etmissiniz ne?

    Eger Sinan Yagmurun Askin Gözyaslari I, II ve III'ü okumamissan siddetle cok acayip bir siddetle tavsiye ederim..
    Ardindan burada Elif Safagin kitabi ile ilgili kiyaslarini ve yorumlarini beklerim..

    Eminim ki Semsi, Semsin Kimyasini ve Mevlanayi bambaska bir boyutta tanimak, taniyarak hayranlik duymak nasip olacak. en önemlisi de o kitapta yasanilanlari hissedilir kivamda yazilmis..

    Oku mutlaka ablacan :)
    sen oku ardindan coskunsel ablacan da okusun..

    seve seve ask ile okuyacaginiza eminim..


    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim benim, askin gözyaslarini okumadim ama ona ragmen 'ask' kitabinin yetersizliginin, hatta tabiri caizse 'haddini asmisligi'nin farkindayim.. gercekte yasamis insanlar hakkinda kurgu yaparken cok dikkatli olmak gerekir ve bunun belli bir dozaji vardir bence .. elif safak, kendisinin üslubunu begenirim o ayri ama bu dozaji maalesef asmis..

      askin gözyaslarini ise, gördügümde aklima sen gelerek alir okurum insaallah :) öperim seni..

      Sil