2 Temmuz 2011 Cumartesi

tadılası lezzetler I - Creme Brulee


yemeyi, içmeyi ve yeni lezzetler tanımayı çok seven biri olarak sayfamda ara ara favorilerimi paylaşmak istiyorum.. bunlardan ilki :

creme brulee.. mmmm :))
sıkıcı gönülçelen dizisinin damağıma kazandırdığı mükemmel lezzet..
izlediğimden değil, denk geldiğim bir bölümde bu tatlıyla ilgili bir şeyler oluyordu.. merak etmiştim ama öylece kalmıştı.. bir kaç ay önce markette denk gelince, içindekiler kısmında da sakıncalı bir şey olmayınca hemen atıverdim sepete.. denememle birlikte, en sevdiğim sütlü tatlılar listesinde tırmandı zirveye :)
en büyük özelliği içinde vanilyanın özü bulunması, fırında pişerek kıvamını bulması, ve üstündeki çıtır karamel tabakası.. bir de, bir yerde okuduğuma göre piştiği kabın büyüklüğü çok önemliymiş.. daha doğrusu küçüklüğü, fotoğrafta görüldüğü gibi :)

şu anda bu lezzeti, tatlıyı hazır alarak tadıyorum.. dr.oetker karışımını beğenmedim.. çok yakında tamamını kendim yapmayı deneyeceğim.. beğendiğim tarifi de eklerim buraya.. gerçekten tadılası bir lezzet..

muhabbet ile..


10 yorum:

  1. Sütlaç..Sütlaç..Sütlaç:)

    YanıtlaSil
  2. hmmm canim cekti yahuuuu gece gece =)

    YanıtlaSil
  3. birdelisavda ve kübra,

    ay ben napsam şimdi.. vaz mı geçsem tadılası lezzetler serisinden? insanların canının çekmesini hiç hesaba katmadım ki ben :( bu arada kübracım sen daha şanslısın, almanyada olduğundan rewe kapanmadan yetişip alıp, tadabilirsin :)) şaka bir yana bir ara denersin, yerini de öğrendin artık :))

    YanıtlaSil
  4. coskunsel,
    brulee, brulee, brulee :))
    tabi sizin fırın sütlaçta girer bu seriye, yediğim en lezzetli sütlaç ne de olsa ;) bugün yiyemedik ama :((( bi de abimin pizzasını ekliyciğim bu seriye.. ah onu da nasıl canım çekti şimdi :)

    YanıtlaSil
  5. Canım ben de almıştım bir ara. dr oetker di galiba. şu gün yapayım bugün yapayım derken bir de baktım ki son kullanma tarihi geçmiş:) ama merak etmiştim. merakım da arttı. hemen tekrar alıp yapayım:) Kübra

    YanıtlaSil
  6. bak simdi oldu mu?tam da rejim yapmaya niyetlenmistim,tatlidan tatli tatli kopmayi planmistim..olsun bu yer sonra baslariim:)tarifi bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  7. kübracığım,
    o benim de başıma geldi başka şeylerde :) ama yazdığım gibi dr.oetker'inkini pek beğenmedim ben.. güzel ama öyle sıradışı bir lezzet değil yani.. yine de dene tabi ama ben tarif yazdığımda onu denersin :) öpüyorum canım..

    gül'cüm,
    peki benim rejime başlayacakken, böyle bir seriye başlamama ne dersin :) ah ah ne zor şu rejim işi yahu :) boşver ama sen başla rejime, ben tarifi yazdığımda denersin, bişiycik olmaz inşallah :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Canımı istettin ya! Ben de alayım ilk fırsatta :))

    YanıtlaSil
  9. benim de canım istedi şimdi :))
    sen de dene baklaım beğenecek misin? öperim seni :)

    YanıtlaSil