16 Aralık 2010 Perşembe

kalbin kilitleri..


Kilitler türlü türlüdür. Dünya sevgisi, dünyayi ahiretten üstün tutmak bir kilittir. Ölümü unutmak bir kilittir. Kur'an'i terk etmek bir kilittir.. Allah'i az zikretmek bir kilittir. Nefis muhasebesi hususunda zayif davranmak bir kilittir. Sadaka vermeyi terk etmek bir kilittir. Bildigiyle amel etmemek bir kilittir. Gaflet ehliyle cokca oturup kalkmak bir kilittir. Vakti yararsiz islerde harcamak bir kilittir. Farzlari eda etmemek bir kilittir. Baskalarina zulmetmek bir kilittir. Nafile ibedetlerini yerine getirmeyi aliskanlik haline getirmemis olmak bir kilittir. Bütün günahlar birer kilittirler. Kilitler türlü türlüdür. Sekil ve hacimleri farklidir. ama hapsi de ayni islevi görür.

'Kalbin Allah'in sözlerini düsünüp anlamasini engellemek..'

diyor Abdülhamid Bilali 'Davetcinin Egitmi ve Ahlaki' kitabinda..

ruhsuz namazlarimizin, 2 dakikada yerini dünya düsüncelerine birakan tefekkürlerimizin, hic üzerimize alinmadigimiz Kur'an okumalarimizin carpici bir aciklamasi degil midir bu?

merak ediyorum isittigimiz bir hakikat kac kilidi asarak kalbimize ulasabilir? ya da kacinci kilitte tökezleyip kalir yari yolda?

ve herseyden önemlisi kilit üstüne kilit vurdugumuz bu kalbi kurtarmak icin bir isik var mi acaba?

2 yorum:

  1. amin.. Rabbim korusun kalbimizi tüm karanliklardan..

    yalniz beyin=nefis biraz sorunlu bir esitleme bence.. mesela beyninle ikna oluyorsun birseylere, kararlar aliyorsun, nefsin seni yine de alikoyabiliyor.. yani ikisini ayni kefeye koyamayiz..

    burda kastedilen aslinda su.. dogru yolda gidiyor gibisin.. beynin hakikatlere ikna oluyor.. ama birseyler eksik.. bir yerlerde bir hata yapiyorsun ve ikna oldugun hakikat idrak' e dönüsmüyor.. idrak'e dönüsmeyen kabulse, eyleme dönüsmüyor.. ve bir hakikati idrak ise, ancak onu kalpte hissetmekle oluyor.. o hakikati hissetmek ise kilitsiz bir kalple..

    ciddi bir mesele hem de cok.. keske formüle edebilmek kadar kolay olsa cözümü de..

    muhabbet ile..

    YanıtlaSil
  2. Haklısın. Eşittiri kullanmak yanlış bir ifade olabilir. Tamamen eşit varlıklar değildir mutlaka. Benim demek istediğim şuydu:
    Nefs bütün vücudu kaplamış bir varlık olmakla birlikte, beyinde hakimiyetini gösteriyor evvela. Yani bir insan düşünün ki, beyninde kötü bir fikri oluşturmadan eli ayağı bir kötülük yapabilsin. Ne kadar insanlar istemeden, düşünmeden yaptım, deselerde ben buna pek inanmam. Mutlaka geçmişe ait bir takım izler soncunda hadiseler vuku bulur.

    YanıtlaSil